سایت مجله فرهنگی وبلایت

اینجا دنیای ماست؛ سراسر محتوای واقعی، برای تجربه یک زندگی بهتر!

وبلایت

حسینیه جاجرمی بجنورد

ویدئو

پادکست

پیر مرد و عصا

کتابه

کتاب فرشته های خیاط

زندگی ایرانی

طراحی درون

همسایه های وبلایت

چایخانه

کلیک کن، یه استکان چای بِخر

یه نقالی گوش کن!
چایخانه

رویدادهای فرهنگی هفته

تحلیل رادیویی
چایخانه

گفتگوی اهالی علم و اندیشه

ایران، تاریخ، تمدن
گنجینه آیین های ایرانی
گنجینه آیین های ایرانی

آیین های ایرانی

همه مطالب

بعدی مطلب بعدی مجله فرهنگی وبلایت
قبلی مطلب قبلی مجله فرهنگی وبلایت
  • دوشنبه 15 اردیبهشت 1399

    چرتکه

    چرتکه؛ مهره های چوبی حساب می کنند

    چرتکه مجموعه ای از مهره های چوبی داخل میله است در یک چارچوب که در گذشته نه چندان دور ماشین حساب قدیمی ها بود. سواد ریاضیات آدمها بالا نبود اما با چرتکه اموراتشان می گذشت. در حجره  بازاری های قدیمی هنوز هم پیدا می شود. در این متن  از این مهره های چوبی که حساب […]

  • چهارشنبه 03 اسفند 1401

    رسم کلید زنی کرمان در ماه رمضان

    رسم کلیدزنی ماه رمضان،یک رسم خانومانه برای حاجت روا شدن

    رسم کلیدزنی ماه رمضان یک رسم قدیمی اختصاصی خانم هاست؛ آن هم برای حاجت روا شدن. کلیدزنی بیشتر بین زنان کرمانی و به خصوص رفسنجانی باب بوده. شب بیست و هفتم رمضان که می رسید، زنان بی شوهر، دختران دم بخت و آنهایی که شوهر داشتند اما بچه نداشتند، شرکت کننده های کلیدزنی بودند. اما […]

  • جمعه 02 خرداد 1399

    سنت وقف

    سنت وقف؛ ارثیه عمومی که به شما رسیده

    وقف از سنت های دیرپا در ایران و البته جهان است. در فرهنگ ایرانی، سنت وقف به صورت فرهنگ عمومی درآمده و بسیاری از ابنیه و حمام و مدرسه های قدیمی از همین بخش ها در وقف است. در حقیقت وقف ارثیه عمومی است. در مجله فرهنگی وبلایت از آئین های ایرانی بدانید.

  • جمعه 25 آذر 1401

    شیرینی زغال اخته و بادام زمینی

    چند شیرینی مخصوص شب یلدا برای دوستداران سلامت و دیابتی ها

    در سالهای اخیر با پیشرفت صنایع غذایی و البته بالارفتن آمار مبتلایان بیماری قند یا دیابت در جهان ، کارخانه ها به فکر تولیدات بدون شکر افزوده بوده اند و این محصولات نیز به مرور به کیفیت طعم و مزه مطلوب نزدیک شده است. جایگزین کردن قند مصنوعی در انواع مختلف مثل پتاسیم آسه سولفات، آسپارتام، ساخارین و سوکرالوز است.

  • دوشنبه 21 آذر 1401

    هدیه شب یلدا

    رسم هدیه دادن در شب یلدا

    رسم هدیه دادن در شب یلدا یکی از رسوم فرهنگ ایرانی است. خرید هدیه مناسب یلدا یک هنر است. هدیه شب یلدا بسته به منطقه جغرافیایی می تواند هدیه اختصاصی باشد. در این صفحه از خرید هدیه با چاشنی یلدا گفته ایم. در مجله فرهنگی وبلایت از آئین یلدا بیشتر بدانید.

  • دوشنبه 02 تیر 1399

    آئین های ایرانی ؛ کالبد شناسی یک مفهوم

    آئین های ایرانی برای ایرانی ها مهم است. از جشن های مذهبی در ایران تا جشن های محلی و آئین های ایرانی پیش از اسلام همه از مجموعه این آئین هاست. فرهنگی ایرانی براساس ارزش ها و باورهای مردم این جغرافیا در قالب رسم و رسوم آئینی خود را نشان می دهد. در این مطلب از مجله فرهنگی وبلایت کالبد شکافی این مفهوم را بخوانید. وبلایت گنجینه آئین های ایرانی است.

  • یکشنبه 14 اردیبهشت 1399

    زنان ورزنه

    کویر ورزنه و فرهنگ سپیدپوشی

    ورزنه شهری تاریخی و توریستی است که در قلب استان اصفهان قرار دارید. کویر ورزنه، زیباترین کویر مرکزی ایران است. گردشگران ورزنه را به تپه های شنی می شناسند اما اهالی این منطقه رسمی دارد که در جاهای دیگر ایران کمتر دیده می شوند. زنان ورزنه سپید پوش اند. برای آشنایی با کویر ورزنه و فرهنگ سپید پوشی این مطلب از مجله فرهنگی وبلایت را ببینید.

  • یکشنبه 30 بهمن 1401

    حشن سپندارمذگان روز عشق ایرانی

    همه چیز درباره سپندارمذگان؛ روزی برای قدردانی از زنان عاشق ایرانی

    جشن سپندارمذگان همان روز عشق از آیین های ایرانی فراموش شده است. جشنی که در نبود آن ولنتاین غربی به جای اش آمد و رسم عشق ورزی ایرانی ها شده. آنچه در سپندارمذگان می گذرد ممکن است در ظاهر شبیه ولنتاین باشد اما ریشه اش به ۲۰ قرن قبل از تولد مسیح می رسد و رنگ و بوی پاکی زن ایرانی را دارد.

  • چهارشنبه 20 مرداد 1400

    داستان روضه های خانگی ؛ روایتی از مادر بزرگ برای نوه اش…

    روضه خانگی در ایران بیش از صد سال قدمت دارد. بیشتر ما حداقل یک بار چای روضه خورده ایم. در این داستان درباره تاریخچه روضه خانگی بخوانید و مفهوم و معنی روضه بدانید. مجله فرهنگی وبلایت گنجینه آئین های ایرانی است.

  • شنبه 26 آذر 1401

    یلدا و بازار

    چگونه سفره شب یلدای کم هزینه و اقتصادی داشته باشیم؟

    برگزار کردن شب یلدای کم خرج و اقتصادی دغدغه خیلی از ما در حوالی آخرین روزهای پائیز است. دغدغه ای که با چند راهکار می توان تا حدود زیادی آن را برطرف کرد.

  • سه شنبه 02 اسفند 1401

    آیین های ماه رمضان میراث معنوی

    آیین های رمضان؛میراث هزاران ساله ای که ثبت شده

    آیین های رمضان در فهرست میراث معنوی ایران خوشبختانه ثبت شده. اگر چه این رسوم شامل چند بخش اصلی مشترک است اما در هر شهر آیین های اختصاصی هم هست که باید جداگانه ثبت ملی شود. مثل جیرجیرونی اصفهانی ها که ثبت شد و یا آش بوشهری که برای مردمان خونگرم این خطه حفظ شده.

  • جمعه 02 خرداد 1399

    فرهنگ های عجیب

    فرهنگ های عجیب ، قوانین عجیب تر!

    فرهنگ بومی هر کشور و جغرافیایی مخصوص به خود است. بر  اساس همین فرهنگ ها قوانینی وضع می شود که از نظر فرهنگ بیگانه عجیب به نظر می رسد. متن فرهنگ عجیب، قوانین عجیب تر با ارائه مثال هایی از تفاوت های فرهنگی را یادآور می شود. مجله فرهنگی وبلایت را در شبکه جهانی اینترنت ورق بزنید. 

  • سه شنبه 22 آذر 1401

    دور همی یلدا

    شب یلدا و دورهمی های گره گشا

    دورهمی شب یلدا یکی از آیین های ایرانی است که اجتماعی شدن ایرانی ها از سالهای دور را تقویت کرده است. گره گشایی دورهمی یلدا بیش از آن چیزی است که فکر می کنید

  • چهارشنبه 25 تیر 1399

    سندباد

    سندباد بحری ، بندر سحرآمیز سیراف و آهنگ هله مالی

    سندباد بحری و داستان‌های هزار و یک شب از دل برخی از افسانه‌ سرایی های دوره ساسانی و برخی از سفرنامه‌های بازرگانان ایرانی در قرن‌های اولیه اسلام برگرفته شده. بعدها به واسطه تجارت بصره و سیراف با کشورهای هند و چین و شروع ادبیات جدید، داستان‌هایی در آمیزش با فرهنگ عرب، در دل هزار و یک شب جای گرفتند.

  • سه شنبه 20 خرداد 1399

    جشن سروشگان

    جشن سروشگان و خروس های بامحل

    جشن سروشگان از جشن های باستانی ایرانی است. ایرانیان باستان هفدهمین روز از هر ماه را روز سروش می گفتند و در هفدهم فروردین که نخستین روز سروش در هر سال است جشن سروشگان را برگزار می‌کردند. ایرانی ها به حیوانات و طبیعت هم نگاهی دینی‌ داشتند. مثل همین خروس یا سروش که در ۱۷ فروردین ماه هرسال جشن مخصوص داشته به اسم سروشگان. خروس در فرهنگ ما  از مرغان بهشت است. در مجله فرهنگی وبلایت از آئین های ایرانی بخوانید.

  • یکشنبه 17 مهر 1401

    من فوجی موتو هستم ، دختری از سرزمین آفتاب تابان…

    من فوجی موتو هستم. پژوهشگر مردم شناس ،  از سرزمین آفتاب تابان ، ژاپن. بعد از زبان مادری ام ، فارسی را حتی  بهتر از انگلیسی صحبت می کنم. برای من که مراسم چای ، همیشه در فنجان های سپید  و حضور پررنگ زنان خلاصه می ش  ، دیدن استکان های بلور و عطر چای نذری تان  به اندازه ای کافی بود که به همراه شاگردانم  بارها و بارها چمدان هایم را ببندم و به ایران سفر کنم.

  • یکشنبه 09 بهمن 1401

    جشن سده

    از جشن سده و گل بهمن چه می دانید؟

    جشن سده جشن ایرانیان باستان است. این آئین با کشاورزی گره خورده. از خاکستر چوب های آتش زده در جشن سده به زمین های کشاورزی می پاشیدند. برخلاف باور عموم، سده ارتباطی با دین و مذهب زرتشت ندارد و در کتاب زرتشتیان اشاره ای به آن نشده است. از این آئین ایرانی بیشتر بدانید.

  • پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399

    فانوس رمضان

    فانوس های روشن رمضان در ایران و جهان

    فانوس های روشن رمضان در ایران و جهان نماد جهانی روزه و روزه داری است. اما فانوس به عنوان یکی از معدود ابزار روشنی برای ایرانیان هم در مراسم و آئین های مذهبی نقش ویژه خود را داشته . در ایران هم وقتی رمضان به نیمه می رسید ؛ سالروز ولایت امام حسن علیه السلام که می شد، کوچه ها پر می شد از بچه های فانوس به دست. از داستان فانوس رمضان در مجله فرهنگی وبلایت بخوانید. وبلایت، گنجینه آئین های ایرانی است.

فرهنگ و تمدن

فرهنگ و تمدن

همه مطالب

بعدی  بعدی
قبلی  قبلی
  • جمعه 13 تیر 1399

    حرم امام رضا

    ۵ روایت درباره مشهد و بارگاه مُنیرش

    درباره مشهد کمتر ایرانی ای است که نداند. حرم امام رضا از نقاط محبوب مشهد است و زیارت امام هشتم از آئین های ایرانی است. از تاریخچه مشهد، دوره های تاریخی ساخت حرم ، ضریح مطهر، گنبد و مناره های حرم و سقاخانه صحن انقلاب در مجله فرهنگی وبلایت بخوانید.

  • یکشنبه 07 اردیبهشت 1399

    قورمه سبزی، غذای ایرانی یا افغانستانی؟

    می گویند ذائقه ایرانی ها به سمت ترشی و شوری متمایل است و در بین غذاها ، قورمه سبزی سمبل ذائقه ایرانی.احتمالا به خاطر همین، انقدر جا افتاده که حداقل از صد سال قبل تا به امروز، دستور پختش هیچ تغییری نکرده! قورمه سبزی به نوعی غذای ملی ایرانی به حساب می آید.طرز تهیه قورمه سبزی را هر بانوی ایرانی می داند و طعم و مزه اش با ذائقه ایرانی ها جور است.

  • جمعه 13 تیر 1399

    این باغ ایرانی معجزه ای در دل کویر است

    باغ شاهزاده ماهان ، بزرگ ترین و زیباترین باغ ایرانی و از آثار ثبت شده میراث جهانی یونسکو است. می گویند این باغ ایرانی شبیه بهشت است؛ فضایی جذاب با معماری ایرانی. در مجله فرهنگی وبلایت با تاریخچه باغ شاهزاده و جاذبه های آن آشنا شوید.

  • جمعه 23 دی 1401

    پلو مخلوط

    آموزش آشپزی، پلو مخلوط در وبلایت

      پلو یکی از رایج ترین روش های پخت برنج توی ایرانه که معمولا با خورشت سرو میشه اما پلوی مخلوط، خودش یک غذای کامله می تونید با ماست یا سبزی خوردن نوش جان کنید😋 بریم با هم پلوی مخلوط بپزیم تا توی این هوای سرد 🌧 عطرش خونه رو پر کنه 🥣 موادی که […]

  • سه شنبه 16 اردیبهشت 1399

    تفکیک زباله و نکاتی مهم که رعایتشان نشانه فرهنگ ماست!

    جداسازی و تفکیک زباله یک فرهنگ است . فرهنگی که در ایران خیلی جا نیوفتاده اما قوانین و نکات ساده و اولیه ای دارد که با رعایت کردن آن می توان خیلی زود کیفیت زندگی و سلامت جامعه را با رعایت کردن آن ارتقا داد. چند نکته ای از تفکیک زباله و مدیریت پسماند که […]

  • پنجشنبه 15 دی 1401

    روز جهانی خط بریل

    روز جهانی خط بریل؛ درفشی که یک نفر را کور کرد و چشم بقیه را روشن!

    روز جهانی بریل برای یادبود جامعه نابینایان و روشندلال است. داستان خط بریل از یک اتفاق تلخ شروع شد و حالا جهانی شده.

  • یکشنبه 07 اردیبهشت 1399

    کوچه آشتی کنان و مدیریت شهری

    رسم بود وقتی دو نفر را می خواستند آشتی دهند، مسیرشان را به سمت این کوچه ها می کشیدند. تنگی کوچه و نبودِ راه پیش و پس ، حریف غرورشان می شد؛ دو نفر ، رو در رو  می شدند.
    سلام و علیکی بود . در تنگی کوچه ها گیر می کردند به هم و همین آغازی می شد برای یک لبخند. رد که می شدند از هم ، کدورت های قبلی رد شده بود.

  • جمعه 12 اردیبهشت 1399

    برند حلال

    برند حلال و نکته هایی که درباره آن باید بدانید

    برند حلال روی بسته بندی بعضی از مواد غذایی به چشم تان خورده است.می دانید این کلمه چه کاربرد و مفهومی دارد و چه تمایز و تفاوتی با بقیه محصولات دارد؟
    در این مطلب از مجله فرهنگی وبلایت آمده است. چیستی برند حلال و نکته هایی که درباره آن باید بدانید، بخوانید.

  • سه شنبه 03 تیر 1399

    مسجد وکیل کرمان

    مسجد وکیل کرمان ؛ مسجدی در طولانی ترین راسته بازار ایران

    مسجد وکیل کرمان بخشی از مجموعه تاریخی وکیل است. این مسجد در فهرست مساجد قدیمی ایران ثبت شده و از نظر موقعیت در طولانی ترین راسته بازار ایران قرار گرفته. مسجد وکیل به فرمان یک پدر و پسر خوشنام ساخته شده: خاندان وکیل. ماجرای ساخت این مسجد و ویژگی هایش را بخوانید.

  • دوشنبه 10 بهمن 1401

    کبوتر خانه در ایران

    وقتی کبوترها آپارتمان نشین بودند…

    معماری کبوترخانه در ایران از شاهکارهای فرهنگ و تمدن ماست؛ از هزاران سال قبل کبوترها در ایران خانه اختصاصی داشتند و نحوه ساخت کبوترخانه کاملا حساب شده بود و سود دوطرفه هم داشت تا جایی که صاحبان کبوترخانه های اصفهان پول پارو می کردند.

  • یکشنبه 18 دی 1401

    مسجد گوهر شاد

    مسجد گوهرشاد و ماجرای عروس تیمور لنگ

    گوهرشاد بیگم عروس تیمور لنگ است. زنی که در دل خاندان خونریز و مهاجم تیموریان زندگی می کرد اما به فرهنگ دوستی و هنر پروری و خردمندی شهره است. مسجد گوهرشاد که از آثار به جا مانده از دوره تیموریان است به دستور او ساخته شده. ماجرای مسجد گوهر شاد و عروس تیمور لنگ را در این صفحه از مجله فرهنگی وبلایت بخوانید.

  • دوشنبه 21 آذر 1401

    مسجد نائین

    مسجد جامع نائین؛ ۱۲۰۰ سال، رکوع و سجود و حمد و ثنا

    اگر می خواهید با یکی از اولین مساجد ساخته شده در ایران آشنا شوید، مسجد جامع نائین را ببینید. نائین شهری کویری و داغ با مسجدی که در طول ۱۲۰۰ سال، علاوه بر اهالی شهر از مسافران غریبه زیادی پذیرایی کرده است. مسجدی که ۱۲ قرن سِن دارد مسافرانی که خسته از راه دراز با […]

  • سه شنبه 30 اردیبهشت 1399

    ویتامین ها

    ویتامین ها و میلی گرمی هایی که به آن نیاز داریم

    ویتامین ها ریزمغذی هایی هستند روزانه در غذاهای مصرف روزانه به آنها نیاز داریم. اینکه حداقل نیاز یک فرد بالغ چقدر است و چرا این میلی گرمی های مفید مهم است در متن ویتامین ها و میلی گرمی هایی که به آن نیاز داریم گفته شده است. در سفره ایرانی مجله فرهنگی وبلایت از فرهنگ غذا و سلامتی بخوانید.

  • پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399

    الگوی مصرف و مدیریت آب و فاضلاب ، بحرانی است.

    آمار ها می گوید: در یکی از استان های کوچک کشور،بطور میانگین هر فرد در یک روز، ۲۰۰ لیتر آب مصرف میکند!! از این ۲۰۰ لیتر، ۴ تا ۵ لیتر مصرف شرب دارد؛ و به دلیل نداشتن زیرساخت های مورد نیاز آب و فاضلاب کشور، همه ۲۰۰ لیتر آب مصرفی باید تا استاندارد مصرف شرب […]

  • سه شنبه 07 مرداد 1399

    باغ های ایرانی ؛ این بهشت های زمینی

    باغ ایرانی هنر معماری ایرانی است. ساختار باغ ایرانی، اجزای مشخصی دارد. تاریخچه باغ ایران به عمر اولین قنات های ایران گره خورده. قدیمی ترین باغ ایرانی را پاسارگاد می دانند. تعداد باغ های ایرانی در جای جای ایران کم نیست. در این مطلب از مفهوم باغ ایرانی گذر کنید و با برخی از معروف ترین باغ های ایرانی آشنا شوید.

  • یکشنبه 08 تیر 1399

    آثار ملی ایران

    آثار ملی ایران ؛ ملی پوشان تاریخی ایران

    آثار ملی ایران، میراث پدری همه ایرانیان است.مثل سلیمان تپه که اولین اثر ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی است.ثبت آثار تاریخی و میراث فرهنگی ناملموس شرایط خاصی دارد. در بین آثار ثبت شده برخی از گزند تخریب در امان نمانده اند مثل ارگ بم یا عمارت نظامیه. وبلایت جایی است برای پرداختن به تک تک این آثار.

  • پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401

    خواهرخواندگی ؛ پیوند سیاسی فرهنگی بین شهرهایی که شهردار های باهوش دارند!

    خواهرخواندگی یک قرارداد فرهنگی ست که دو شهر متعهد می شوند تا دو خواهر در رشد فرهنگی ،اقتصادی ، آموزش و ورزش ، بهداشت و سلامت ، گردشگری و محیط زیس به یکدیگر کمک کنند. اولین نشان خواهر خواندگی ، نام گذاری متقابل دو خیابان از هر شهر ، به نام  هم است در مجموع شهرهای کره ی زمین ، در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ خواهر خوانده دارند.

  • جمعه 30 دی 1401

    مسجد نصیر الملک

    مسجد نصیر الملک؛ صورتی ترین مسجد دنیا

    از قدیم گفته اند شنیدن کی بود مانند دیدن؛ داستان مسجد نصیرالملک یا همان صورتی هم از این جنس است.درباره اینکه معماری مسجد تاریخی نصیرالملک چرا این قدر جذاب است و صاحب آن چه کسی بوده بخوانید.

زندگی ایرانی

ایرانگردی

همه مطالب

بعدی  بعدی
قبلی  قبلی
  • جمعه 02 خرداد 1399

    زندان بدون دیوار

    کیفیت زندگی در یک زندان بدون دیوار

    کیفیت زندگی از شاخص های سنجش رفاه و خوشبختی جوامع است. اما آزمایش اجتماعی زیر خیلی از شاخص های این مفهوم را زیر سوال می برد. روایت کیفیت زندگی در یک زندان بدون دیوار را در صفحه اخلاق ایرانی مجله فرهنگی وبلایت بخوانید.

  • پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399

    آداب معاشرت هایی که جانی را می گیرد!

    آداب معاشرت در هرجامعه ای بخشی از فرهنگ است اما چیزهایی هست که تقریبا جدای از رنگ و مذهب و ملّیت در همه جای دنیا مشترک است. مثل حرف زدن و رنجاندن. گاهی حرف هایی می زنیم بی غرض و گاه با غرض. متن آداب معاشرت هایی که جانی را می گیرد! از جنبه های اجتماعی همین جملات روزمره ساده که بین مان رد و بدل می شود و تاثیری که می گذارد می گوید. برای بهبود کیفیت زندگی این صفحات از مجله فرهنگی وبلایت را ورق بزنید.

  • جمعه 12 اردیبهشت 1399

    بلدی شهید شی؟!

    درباره چگونه … شویم؟ یا چطور… انجام دهیم؟ صدها کتاب هست. از کتابهای رسیدن به ثروت و خوشبختی گرفته تا راهنمای موفقیت. اما بعضی برای بعضی چیزها جزوه و دستورالعملی نیست مثل شهادت. متن بلدی شهید شی در مجله فرهنگی وبلایت روی چگونه شهید شویم تمرکز کرده است.

  • چهارشنبه 29 تیر 1401

    توجیهات دهان بند ، ساده و سریع بحران های اجتماعی را حل می کند!

    باید از مسئله، عبور کرد نه فرار!. بهترین مدیران جهان، مدیرانی هستند که از پس بحران برمی آیند، توان ایستادگی و حفظ تمرکز در شرایط سخت را دارند، در شرایط سخت، با شرایط سخت روبرو می شوند. شب مسابقه مصدوم نمی شوند!. یاد اردوهای نرفته نمی افتند!. یاد کیلوهایی که کم کرده اند نمی افتند!. فقط به فکر عبور از بحران هستند؛ اوضاع اگر قرار بود همیشه بر وفق مراد باشد که قهرمانی و موفقیتی حاصل نمی شد.
    شاید یکی از دلایل درجا زدن های ما ، مهارت و توانایی خیره کننده در تولید و انتشار توجیهات دهان بند است که خیلی سریع تر مسئله را حل می کند، برای خودمان و دیگران…

  • جمعه 23 دی 1401

    حضرت زهرا

    فاطمه زهرا سلام الله علیها یک الگوی فرهنگ ساز برای خانواده ایرانی

    فاطمه(س)، ادامه ی راه و سیره ی رسول خدا(ص) در همه ی زمینه هاست از جمله بندگی خدا، تقوا و عبادت، حجاب و عفاف و…، اما آنچه در زندگی کوتاه حضرت، برای اسوه پذیری خاص زنان از ایشان بیشتر مبتلور شده است سیره ی حضرت، در عرصه ی خانواده و همسرداری و تربیت فرزندان است.
    امام زمان وجود مقدس حضرت فاطمه(س) را، اسوه ی نیکوی خویش دانسته و فرموده اند: و فی ابنهِ رسول الله لیَ اسوهٌ حسنهٌ؛ همانا دختر رسول خدا(ص) برای من الگویی شایسته است.

  • جمعه 12 دی 1399

    مصرف گرایی

    مکتب مصرف گرایی ، مکتبی به روز، با کلاس و بسیار مترقی!!!

    مورد مصرف اصلا مهم نیس ؛ همیشه مصرف کننده باش، هر روز بیشتر از دیروز 
    مصرف بیشتر، زندگی زیباتر، رفاه بیشتر، تحویل گرفته شدگی بیشتر و سری تو سرا در آوردن بیشتر،
    چرا که شما تا پول نداشته باشی،برا مصرفات پرداخ نمیکنی!
    پس چون پول داری می تونی هی مصرف کنی و هی مصرف کردن نشان هی پول داشتن شماس!

  • پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399

    مد ؛ نوزاد دوسری که در همان کودکی می میرد

    مُد همیشه نوزاد است نوزادی که خیلی زود می میرد چون مُد پیر را هیچکسی دوست ندارد مُد ، نوزاد عجیبی ست تولدش هم زمان است با سوت آغاز یک مسابقه مسابقه ی شباهت ها و تفاوت ها همه می خواهند متفاوت باشند از هم در عین اینکه شبیه اند مُدهمیشه نوزاد استنوزادی که خیلی […]

  • پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399

    ستون یا گلدان !!

    نماز ستون دین است، روایت معروفی است که هر مسلمانی حداقل یک بار شنیده. درباره نماز و اهمیت آن در زندگی زیاد گفته شده و شنیده ایم اما این متن در چند خط ستون بودن نماز را با مقایسه ای دلنشین به روایت کلمات آورده. ستون یا گلدان را در مجله فرهنگی وبلایت بخوانید.

  • شنبه 01 بهمن 1401

    سه ماه ، یک ساعت مانده به اذان صبح

    داستان کوتاه « سه ماه ، یک ساعت مانده به اذان صبح » درباره سبک زندگی یک بانوی ایرانی است که خدا دوستش دارد. در مجله فرهنگی وبلایت گاهی داستان هایی از سبک زندگی آدمهای اطراف مان را روایت می کنیم. آنهایی که بدون سروصدا یک گوشه این شهر نفس می کشند و وجودشان برکتی است برای اطرافیان.

  • سه شنبه 09 اردیبهشت 1399

    آغوش محکم با مکث طولانی؛ تجربه یک مادربزرگ ایرانی

    مراقبت و نگهداری از سالمند دغدغه امروز خیلی هاست. بعضی به دنبال مراقبت های بهداشتی سالمند هستند، بعضی هم نگران قیمت نگهداری از سالمندان. اما راه نگهداری از روح و قلب حساس شان چه؟  نگهداری از سالمند در آغوش محکم با مکث طولانی هم راهی است که قیمت ندارد. درباره اش در بخش اخلاق ایرانی  مجله فرهنگی وبلایت بخوانید.

  • پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399

    تغذیه در گرمازدگی و ۱۱ خوراکی که جلوی گرما را می گیرد

    تغذیه در گرمازدگی راه حل کلیدی این مشکل است.یرای جلوگیری از گرمازدگی این ۱۱ خوراکی منوی پیشنهادی اختصاصی سفره ایرانی مجله فرهنگی وبلایت است که برای شما و از آخرین منابع پژوهشی روز. پیشنهادهایی که جلوی گرمازدگی تابستان و گرمای شدید را می گیرد و بدنتان را خنک نگه می دارد برای جنگیدن با این فصل زیبا و گرمایش. 

  • سه شنبه 30 اردیبهشت 1399

    تلاش

    وقتی که راه نمی روی، زمین هم نمیخوری

    وقتی که راه نمی روی ، نمی دوی ، زمین هم نمی خوریو این ” زمین نخوردن ” محصول سکون استنه مهارت . وقتی که راه نمی روی ، نمی دوی ، زمین هم نمی خوریو این ” زمین نخوردن ” محصول سکون استنه مهارت .وقتی که تصمیم نمی گیری ، کاری نمی کنی ،اشتباه […]

  • چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399

    نه شنیدن و نه گفتن ؛ چقدر از آن ها می ترسید؟!

    بیشتر افراد از ورود به روابط جدید می ترسند و یا حتی از ارائه پیشنهادهای تازه . گاهی بهترین ایده ها را دارند اما از ترس رد شدن ، فرصت سوزی می کنند در روابط خصوصی زندگی شان آدمی را دوست دارند ، اما برای ارتباط با او ، اقدامی نمی کنند حتی از نزدیک […]

  • سه شنبه 30 اردیبهشت 1399

    باید نگهش داشت

    چیزی نیست که آدم در جایی بگذارد و خودش همان طور باقی بماند … عاملی که خانواده را به هم پیوند می دهد همین محبّت است زندگی راواقعا مایه ی آرامش می کند محبت چیزی است که باید نگهش داشت ، باید از آن مراقبت کردچیزی نیست که آدم در جایی بگذارد و خودش همان […]

  • یکشنبه 13 آذر 1401

    روز جهانی معلولین

    روز جهانی معلولان،۹ نفر از ما باید حواسش به ۱ نفر، بیشتر باشد

    ۱۲ آذر هر سال، روز معلولان به یک شعار اختصاص دارد و هر سال بر یکی از جنبه های زندگی معلولان تاکید می شود تا بقیه جامعه بر اساس آن رفتار کند و به هموار کردن مسیر زندگی این قشر از جامعه فکر و اقدام کند. مثلا شعار روز جهانی معلولان در سال ۲۰۲۲ این […]

  • جمعه 15 فروردین 1399

    نگهداری نان در کیسه های پلاستیکی

    خطر نگهداری نان در کیسه پلاستیکی های سرطان زا!

    نان پرمصرف ترین ماده غذایی مصرفی ایرانیان است. هموطن عزیزم که آمده ای  نان ببری سرسفره ات ! گذاشتن نان در پلاستیک لقمه زدن از کاسه مرگ است . پلاستیکی که می گیری از نفت است. مراقب سلامتت باش . از نانوای محترم  کیسه نخی بخواه .

  • پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399

    میزان حال فعلی ماس

    این جمله شامل همه مون میشه،کم و زیاد داره، شدت و ضعف داره، شکلش فرق میکنه،ولی هس. مثلاً : پشت چراغ قرمز وامیسّیم،هیشکیم تو چارراه نیس، توجیهی نازل میشه:الان صَب کردن یا نکردن من چه تاثیری تو ترافیک داره؟!!!بعد کلاچ، بعد دنده، بعد گاز ،و یا علی مدد… یا تو خیابون داریم میریم،ترافیک خطی که […]

  • سه شنبه 19 فروردین 1399

    کتاب؛ یار مهربان یا بیگانه ای در میان ما

    چرا از کتاب و کتابخوانی دور افتاده ایم ؟! فرزندانمان با همه نوع وسایل سرگرمی و دنیای مجازی آشنایی دارند ولی با کتاب که یار دیرین ماست ، بیگانه …
    مغز ما برای پرورش بیشتر و تکمیل بخش خلّاق ؛نیاز به تصویر سازی دارد اینکه مفاهیمی در قالب کلمات خوانده شود و درذهن  تصوّر کنیم .

مجله اینترنتی وبلایت
مجله اینترنتی وبلایت
مجله اینترنتی وبلایت

تازه ترین مطالب

این مطالب را با دقت بخوانید!

تبلیغات
رادیوطور
مجله اینترنتی وبلایت

خیابان مشاهیر

در خیابان مشاهیر بسراغ شناسنامه دارهای این سرزمین می رویم
سعی مان این است؛
از اهل علم و ادب و هنر تا ورزشکاران و پهلوانان و البته دردانه های همیشه سرافراز، شهدای وطن
سری به زندگی ایشان می زنیم و در کوچه پس کوچه های خاطراتشان،
از زیست پر منفعت آن بزرگان و بزرگواران می آموزیم
خیابان مشاهیر، کوچه ها و خانه های ماندگار، بسیار دارد...

بیشتر بخوانید
استودیو فرهنگ
مجله اینترنتی وبلایت

تالار هنر

اینجا قرار است فرهنگ ایرانی را بارها و بارها جلوی دوربین بنشانیم.
فرهنگ،از گوشه های مختلف زندگی بگوید
و ما تصویرش را قاب های خوش رنگ و لعاب بگیریم.
برسانیم به رواق منظر چشم شما
استودیو فرهنگ آلبوم تصویری وبلایت است...

مجله اینترنتی وبلایت
تبلیغات