سایت مجله فرهنگی وبلایت
گنجینه آیین های ایرانی

معماری و شهرسازی

همه مطالب

کبوتر خانه در ایران

وقتی کبوترها آپارتمان نشین بودند…

معماری کبوترخانه در ایران از شاهکارهای فرهنگ و تمدن ماست؛ از هزاران سال قبل کبوترها در ایران خانه اختصاصی داشتند و نحوه ساخت کبوترخانه کاملا حساب شده بود و سود دوطرفه هم داشت تا جایی که صاحبان کبوترخانه های اصفهان پول پارو می کردند.

دوشنبه 10 بهمن 1401 | 08:50

پلو مخلوط

آموزش آشپزی، پلو مخلوط در وبلایت

  پلو یکی از رایج ترین روش های پخت برنج توی ایرانه که معمولا با خورشت سرو میشه اما پلوی مخلوط، خودش یک غذای کامله می تونید با ماست یا سبزی خوردن نوش جان کنید😋 بریم با هم پلوی مخلوط بپزیم تا توی این هوای سرد 🌧 عطرش خونه رو پر کنه 🥣 موادی که […]

جمعه 23 دی 1401 | 16:40

مسجد گوهر شاد

مسجد گوهرشاد و ماجرای عروس تیمور لنگ

گوهرشاد بیگم عروس تیمور لنگ است. زنی که در دل خاندان خونریز و مهاجم تیموریان زندگی می کرد اما به فرهنگ دوستی و هنر پروری و خردمندی شهره است. مسجد گوهرشاد که از آثار به جا مانده از دوره تیموریان است به دستور او ساخته شده. ماجرای مسجد گوهر شاد و عروس تیمور لنگ را در این صفحه از مجله فرهنگی وبلایت بخوانید.

یکشنبه 18 دی 1401 | 18:17

بازارهای قدیمی ؛ شما هم اینجا خاطرات مشترک دارید

بازارهای قدیمی ایران از میراث فرهنگی این سرزمین است.بازار کلمه ای فارسی است؛ به معنی مکان تعیین قیمت. وقعیت بازارهای ایران معمولا در نزدیکی دروازه مهم شهر یا مسیرهای اصلی  قرار داشته. با فهرست بازارهای سنتی ایران در این متن آشنا شوید.

چهارشنبه 16 آذر 1401 | 23:52

گنجینه آیین های ایرانی

گویش ها و لهجه ها

همه مطالب

گنجینه آیین های ایرانی

پیشه ایرانی

همه مطالب