سایت مجله فرهنگی وبلایت
مسجد نصیر الملک

مسجد نصیر الملک؛ صورتی ترین مسجد دنیا

از قدیم گفته اند شنیدن کی بود مانند دیدن؛ داستان مسجد نصیرالملک یا همان صورتی هم از این جنس است.درباره اینکه معماری مسجد تاریخی نصیرالملک چرا این قدر جذاب است و صاحب آن چه کسی بوده بخوانید.

جمعه 30 دی 1401

مسجد گوهر شاد

مسجد گوهرشاد و ماجرای عروس تیمور لنگ

گوهرشاد بیگم عروس تیمور لنگ است. زنی که در دل خاندان خونریز و مهاجم تیموریان زندگی می کرد اما به فرهنگ دوستی و هنر پروری و خردمندی شهره است. مسجد گوهرشاد که از آثار به جا مانده از دوره تیموریان است به دستور او ساخته شده. ماجرای مسجد گوهر شاد و عروس تیمور لنگ را در این صفحه از مجله فرهنگی وبلایت بخوانید.

یکشنبه 18 دی 1401

مسجد نائین

مسجد جامع نائین؛ ۱۲۰۰ سال، رکوع و سجود و حمد و ثنا

اگر می خواهید با یکی از اولین مساجد ساخته شده در ایران آشنا شوید، مسجد جامع نائین را ببینید. نائین شهری کویری و داغ با مسجدی که در طول ۱۲۰۰ سال، علاوه بر اهالی شهر از مسافران غریبه زیادی پذیرایی کرده است. مسجدی که ۱۲ قرن سِن دارد مسافرانی که خسته از راه دراز با […]

دوشنبه 21 آذر 1401

حرم امام رضا

۵ روایت درباره مشهد و بارگاه مُنیرش

درباره مشهد کمتر ایرانی ای است که نداند. حرم امام رضا از نقاط محبوب مشهد است و زیارت امام هشتم از آئین های ایرانی است. از تاریخچه مشهد، دوره های تاریخی ساخت حرم ، ضریح مطهر، گنبد و مناره های حرم و سقاخانه صحن انقلاب در مجله فرهنگی وبلایت بخوانید.

جمعه 13 تیر 1399

مسجد وکیل کرمان

مسجد وکیل کرمان ؛ مسجدی در طولانی ترین راسته بازار ایران

مسجد وکیل کرمان بخشی از مجموعه تاریخی وکیل است. این مسجد در فهرست مساجد قدیمی ایران ثبت شده و از نظر موقعیت در طولانی ترین راسته بازار ایران قرار گرفته. مسجد وکیل به فرمان یک پدر و پسر خوشنام ساخته شده: خاندان وکیل. ماجرای ساخت این مسجد و ویژگی هایش را بخوانید.

سه شنبه 03 تیر 1399