آش رشته در فرهنگ ایرانی

آش رشته در فرهنگ ایرانی ؛ این رشته سر دراز دارد

در روزگاری نه خیلی قبل ، آش و نان قوت غالب ایرانی ها بود. همین کاسه های لبریز و لب سوز آش رشته که با عطر نعنا و طعم پیاز داغ و کشک در هوای سرد و بارانی مه گرفته دلبری می کند. از آش رشته در فرهنگ ایرانی بخوانید. وبلایت گنجینه آئین های ایرانی است.

سه شنبه 20 خرداد 1399

ویتامین ها

ویتامین ها و میلی گرمی هایی که به آن نیاز داریم

ویتامین ها ریزمغذی هایی هستند روزانه در غذاهای مصرف روزانه به آنها نیاز داریم. اینکه حداقل نیاز یک فرد بالغ چقدر است و چرا این میلی گرمی های مفید مهم است در متن ویتامین ها و میلی گرمی هایی که به آن نیاز داریم گفته شده است. در سفره ایرانی مجله فرهنگی وبلایت از فرهنگ غذا و سلامتی بخوانید.

سه شنبه 30 اردیبهشت 1399

تغذیه در گرمازدگی و ۱۱ خوراکی که جلوی گرما را می گیرد

تغذیه در گرمازدگی راه حل کلیدی این مشکل است.یرای جلوگیری از گرمازدگی این ۱۱ خوراکی منوی پیشنهادی اختصاصی سفره ایرانی مجله فرهنگی وبلایت است که برای شما و از آخرین منابع پژوهشی روز. پیشنهادهایی که جلوی گرمازدگی تابستان و گرمای شدید را می گیرد و بدنتان را خنک نگه می دارد برای جنگیدن با این فصل زیبا و گرمایش. 

پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399

وابستگی به ماکارونی

مادرم می گوید : اولین باری که ماکارونی خوردم در مدرسه بود در جشنی که برای پایان سال ، گرفته بودند دیدن رشته های زرد رنگ در ظرف های کوچک ؛ آنقدر برایم دلنشین بود که تا به خانه برگشتم به مادر بزرگت گفتم : امشب ماکارونی درست کن پاسخ مادربزرگ هم در نوع خود جالب بود : چی هست ؟!!

سه شنبه 16 اردیبهشت 1399

برند حلال

برند حلال و نکته هایی که درباره آن باید بدانید

برند حلال روی بسته بندی بعضی از مواد غذایی به چشم تان خورده است.می دانید این کلمه چه کاربرد و مفهومی دارد و چه تمایز و تفاوتی با بقیه محصولات دارد؟
در این مطلب از مجله فرهنگی وبلایت آمده است. چیستی برند حلال و نکته هایی که درباره آن باید بدانید، بخوانید.

جمعه 12 اردیبهشت 1399

قورمه سبزی، غذای ایرانی یا افغانستانی؟

می گویند ذائقه ایرانی ها به سمت ترشی و شوری متمایل است و در بین غذاها ، قورمه سبزی سمبل ذائقه ایرانی.احتمالا به خاطر همین، انقدر جا افتاده که حداقل از صد سال قبل تا به امروز، دستور پختش هیچ تغییری نکرده! قورمه سبزی به نوعی غذای ملی ایرانی به حساب می آید.طرز تهیه قورمه سبزی را هر بانوی ایرانی می داند و طعم و مزه اش با ذائقه ایرانی ها جور است.

یکشنبه 07 اردیبهشت 1399