اقتصاد فرهنگ بیش از چهل سال است در دنیا جایگاه ویژه ای پیدا کرده اما در ایران چند سالی است مورد توجه قرار گرفته است. صنایع خلاق از شاخه های مهم اقتصاد فرهنگ است که تجارت پرسودی برای کشورهاست. از تجارت فرهنگ در صفحه کاسبی و بازار مجله فرهنگی وبلایت بیشتر بدانید.
وظیفه ی نون همیشه سیر کردن شکم نیست اساسا این روزا ، نون فقط اون ورقه ی ۸۰ – ۷۰ سانتی ساخته شده از گندم و جوش شیرین نیس می دونید نون در آوردن سخته. متن فشارِ نون؛ بیماری اقتصاد مدرن در این صفحه از مجله فرهنگی وبلایت از داستان انگیزه های درآوردن پول در این روزها می گوید.
صنعت خودرو ایران داستان عجیب و غریبی دارد. از مافیای خودرو که می گویند مثل اختاپوس افتاده به جانش تا مدیران صنعت خودرو کشور که هرکدام به نوعی در آشفته بازار خودرو نقش داشته و دارند. متن نامه سرگشاده مدیر مرسدس بنز به مدیران ایرانی سعی دارد داستان پردرد خودرو در ایران را از زاویه متفاوتی روایت کند. با مجله فرهنگی وبلایت همراه باشید.
چند پیشنهاد از وبلایت برای برنامه ریزی هنگام خرید ۱-اقلام مورد نیاز را دسته بندی ، بودجه را بررسی و برای هر موزد در زمان و فصل مناسبش اقدام به خرید کنیم ۲- هیچگاه.. چند پیشنهاد از وبلایت برای برنامه ریزی هنگام خرید ۱-اقلام مورد نیاز را دسته بندی ، بودجه را بررسی و برای […]
ذهنمون شرطی شده واژه ی اقتصاد رو که میشنویم نا گهان ذهنمون میره سراغ پول ؛ بازار ، تورم ، خرید و فروش و سرمایه به کسی میگیم مقتصِد ؛ که ذهنش درگیر حساب و کتاب و خرج کمتره اما در فرهنگ واژه ها ؛ اولین معنای اقتصاد ؛ میانه روی در هر کاریست ذهن […]
کمپین را برقرار ۷۰ سال گذاشتند . نتیجه هم داد ؛ که شهروندان ژاپنی ، سنگ تمام گذاشتند در خرید محصولاتی که خودشان تولید کرده بودند . تقاضا ، بیشتر و بیشتر شد . نیاز به نیروی کارهم بیشتر و بیشتر . ژاپنی های بیکار رفتند سرکار . نان بردند سر سفره هایشان . خندیدند […]
دلار که ارزان تر بود برنامه هرسال پری خانم همین بود که بلیط و تور ارزان ترکیه جور کند و با خواهرش برای خرید به ترکیه بروند . چمدان ها را بار کنند و برگردند در انباری طبقه پایین خانه شان که حالا به مزون تبدیلش کرده بودند لباس ها را آویزان کنند و بپوشند و هی عکس بگیرند برای کانال تلگرام شان و بدون دردسر چندین برابر بکشند روی قیمت و با افتخار به خانم ها بفروشند.
همین درگیر شدن و غرق شدن در کار است که روحیه ابتکار و خلاقیت شان هم می رود بالا . چم و خم های حوزه کاری شان را مثل کف دست بلد می شوند و از بین راه های موجود به مسیرهای ابتکاری و ایده های خلاقانه می رسند. همه این روحیات یعنی فرهنگ کار و خلاقیت که پیوسته به روز می شود ، تولید ملی آلمان را بالا برده است و نتیجه آن صادرات دانش بنیان است. آلمان ها در مصرف هم ممتازند . الگوی مصرف مشخصی دارند .
اگرچه بازار خریدهای اینترنتی این روزها گرم است و فاصله مشتری با بازار خرید به اندازه فاصله اش با تلفن همراه است و چند کلیک حساب کارت های اعتباری را از این جیب به آن جیب می کند اما دلیل نمی شود خانه و محل کار و زندگی مان را انبار جنس های غیرضروری و جاگیر کند. نکته ای که مهم است اینکه خرید احساسی همیشه هم بد نیست. گاه نیاز روح است برای ایجاد تنوع و تخلیه انرژی های مخرب. اما خوب که فکر کنیم احساس هم منطق خودش
اصول ایمنی در محیط کار از نکات اولیه و مهم در فرهنگ کار است. وجود تعامل فرهنگی بین کارگر و کارفرماست به داشتن یک محیط سالم در هر پروژه ای کمک می کند. فرهنگ کار و مصدوم های پروژه ای در ایران متنی در این باره است که در صفحه کاسبی و بازار مجله فرهنگی وبلایت می خوانید.
راه اندازی کسب و کار موفق شخصی این روزها ایده جذابی است اما قبل از فراهم کردن اسباب کسب باید به فکر فرهنگ کسب بود. یک کاسب خوب چه فرهنگ و رفتاری دارد. در مطلب زیر از ویژگی های کاسب خوب گفته ایم. با مجله فرهنگی وبلایت همراه باشید.
نکاتی در خرید کالای ایرانی هست که اگر دقت کنیم کالاهایی را پیدا می کنید که آرام و بی صدا پیشرفت کرده اند و حالا می توانند رقیب کالای مشابه خارجی شان شوند.حمایت از کالای ایرانی به معنی استقبال از خرید هر کالای بی کیفیت و بنجلی نیست اما نخریدن کالای ایرانی به بهانه بی کیفیت بودن یا کیفیت برتر محصولات خارجی تنها یک بهانه است.