گیاهان آپارتمانی و چند پیشنهاد سبز برای محیط زندگی

گیاهان آپارتمانی و چند پیشنهاد سبز برای محیط زندگی

ما گیاهان آپارتمانی را می خواهیم برای اینکه نیاز ذهنی و روحی مان را به زیبایی تامین کنند . تقویت حافظه و تمرکزمان را بالا برنند و آرامش سبزشان در حالی که چشم ها خسته از آلودگی دود و اضطراب سربی و سیمانی ساختمان هاست، جوری بنشیند به چشم هایمان که همه را خنثی کند. […]

ما گیاهان آپارتمانی را می خواهیم برای اینکه نیاز ذهنی و روحی مان را به زیبایی تامین کنند . تقویت حافظه و تمرکزمان را بالا برنند و آرامش سبزشان در حالی که چشم ها خسته از آلودگی دود و اضطراب سربی و سیمانی ساختمان هاست، جوری بنشیند به چشم هایمان که همه را خنثی کند.

یا مثلا پژوهشگران می گویند شاخ و برگ های طبیعی، ظرفیت ما برای توجه جهتدار را افزایش می دهد و مدت زمانی که می توانیم روی یک کار متمرکز شویم را که معمولا هم بسیار پایین است.

 

محیط زندگی و محل کار ما ، اغلب کوچک و خالی از نور طبیعی شده است.
زندگی هایمان هر روز بیشتر و بیشتر رو به آپارتمانی شدن می رود و  فضای سبز و تنفس در هوای روستا روز به روز فاصله می گیرد از ما .
در این شرایط ، هر گیاهی دوام نمی آورد . وجود ما هم تاب نمی آورد به چشم بستن و دل بریدن از این موجودات سبز.
مجبوریم از داشتن خیلی از گونه ها ، چشم بپوشیم.


ما گیاهان را می خواهیم برای اینکه نیاز ذهنی و روحی مان را به زیبایی تامین کنند. تقویت حافظه و تمرکزمان را بالا برنند و آرامش سبزشان در حالی که چشم ها خسته از آلودگی دود و اضطراب سربی و سیمانی ساختمان هاست، جوری بنشیند به چشم هایمان که همه را خنثی کند. یا مثلا پژوهشگران می گویند شاخ و برگ های طبیعی، ظرفیت ما برای توجه جهتدار را افزایش می دهد و مدت زمانی که می توانیم روی یک کار متمرکز شویم را که معمولا هم بسیار پایین است، تقویت می کنند.

نیاز ما به گیاهان آپارتمانی

حقیقتش این است که ما آدمها در این زمان بیشتر از همیشه در تاریخ حیات بشر ، نیازمند و دست به دامن این سبزینه ها هستیم .
شاید منت طبیعت را هم باید بکشیم که بیایند و در چاردیواری با ما آپارتمان نشین شوند اما حقیقتا مادر طبیعت ، مثل همیشه با ما
کنار می آید.

گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی هم هستند که با شرایط ما کنار می آیند و  در سراسر جهان ، خیلی هم طرفدار دارند و مورد استفاده جامعه
شهری اند. فقط کافی است کمی در دنیای پر تنوعشان بچرخیم و از آقای گل فروش و باغبان بخواهیم بسته به این که خانه ما در کجای جغرافیای زمین قرار دارد پیشنهاد مناسب دهد. ذائقه گیاهان هم مثل ما انسان ها متفاوت و متنوع است.

یکی نور زیاد می پسندد و اگر بخواهد آپارتمان نشین شود و همخانه شما ، پنجره های زیاد دوست دارد و اتاقی که نور گیر باشد . یکی هم نه ، با نور کم و غیر مستقیم یک پنجره می سازد.

یکی دوست دارد لم بدهد کنار کاناپه اتاق نشیمن تان و  پرخوری کند و مفصل آب بنوشد ، دیگری هفته ای یک بار هم دوش بگیرد زیر افشانه آب اتفاقا برایش بهتر است .

از میان این موجودات  دوست داشتنی ، مجله و فروشگاه اینترنتی وبلایت چند پیشنهاد سبز دارد برایتان.
به امید اینکه آپارتمان های کوچک را هم بهشتی کنید به میزبانی طبیعت . پیشنهادهایی برای آنها که در فضاهای بسته ، دلشان زود می گیرد .

اسپاتی فیلوم 

گیاهان آپارتمانی

با برگ های سبز براق کشیده
نیاز به آبیاری کم ، هفته ای دوبار
سایه را زیاد دوست ندارد ، بهتر است  پشت پنجره یا تراس باشد
اسپاتی فیلوم دمای مطبوع را می پسندد ، بالای ۱۳ درجه

بنفشه افریقایی

گیاهان آپارتمانی

با برگ های سبز مخملی و کرک دار و  گلهایی به ایجاد آرامش و انرژی مثبت معروف است ؛ برای آبیاری ، زیر گلدان ها را پر از آب کنید و بنفشه ها را در آن بگذارید تا سطح خاک همیشه مرطوب باشد ، همین کافیست.
برای نوردهی ، بنفشه از معدود گیاهانی ست که زیر نور مصنوعی و لامپ هم به خوبی رشد می کند اما اگر گل های بنفشش را هم می خواهید، در زمستان ها نور پشت پنجره و تابستان ها با کمی فاصله برایش کافی ست
دمای ۲۵ درجه برای بنفشه مساوی ست با رشد خوب و گل فراوان

بگونیا

گیاهان آپارتمانی
را به خاطر برگ های زیبایش پرورش می دهند
نور متوسط ، دمای معمولی و خاک همیشه مربوط  شرط نگهداری این گیاه است
بگونیا ۹۰۰ گونه مختلف دارد.

کاکتوس

گیاهان آپارتمانی
نور زیاد می خواهد اما نه انقدر که نشود در اتاق های کم نور هم نگه داشت
نور مصنوعی می تواند مکمل باشد اما
بهترین مکان برای نگه داری  پشت پنجره هاست
 در زمان رشد فعال به آب بیشتری نیاز دارند اما در کل
کاکتوس ها برای آبیاری ، بی برنامه اند
هر وقت خاک گلدان خشک بود یعنی آب می خواهند
و این به نسبت دمای محیط و نور متغیر است ، تقریبا هفته ای یک بار

آگلونما

گیاهان آپارتمانی
گیاهان آپارتمانی همیشه سبز، با ساقه کوتاه و برگ های نیزه ای شکل و هم شده که طول این برگ حدود ۱۰-۲۵ سانتیمتر است و پهنای ۱۰-۱۵ سانتیمتری دارد. لکه های برگ متفاوت بوده و اغلب نظم خاصی را رعایت می کنند.

مقاوم به سایه و خشکی است. زمانی که گیاه گل بدهد، به رنگ سفید نمایان می شود.  آگلونما گیاه مقاومتی است با خیال راحت می توانید تهیه اش کنید . مدت های طولانی از سرسبزی اش کیف کنید .

 

گیاهان آپارتمانی یکی دو تا نیستند . ما فقط نام و شرایط چندتایشان را آوریم روی صفحه . گیاهان آپارتمانی دوستان خیلی خوب و نجیبی هستند برای همنشینی . اینکه با خیال راحت وقتی از کار روزانه برمی گردید خستگی تان را بسپارید به آرامش سبزشان و چای و دمنوش بنوشید و گپ بزنید.

فرستادن دیدگاه