تجارت فرهنگ در راسته بازار صنایع فرهنگی

تجارت فرهنگ در راسته بازار صنایع فرهنگی

اقتصاد فرهنگ بیش از چهل سال است در دنیا جایگاه ویژه ای پیدا کرده اما در ایران چند سالی است مورد توجه قرار گرفته است. صنایع خلاق از شاخه های مهم اقتصاد فرهنگ است که تجارت پرسودی برای کشورهاست. از تجارت فرهنگ در صفحه کاسبی و بازار مجله فرهنگی وبلایت بیشتر بدانید.

اقتصاد فرهنگ بیش از چهل سال است در دنیا جایگاه ویژه ای پیدا کرده اما در ایران چند سالی است مورد توجه قرار گرفته است. صنایع خلاق از شاخه های مهم اقتصاد فرهنگ است که تجارت پرسودی برای کشورهاست. از تجارت فرهنگ در صفحه کاسبی و بازار مجله فرهنگی وبلایت بیشتر بدانید.

هر محصولی که نام کشور سازنده اش ، بر آن حک شده ،

به نوعی معرّف  فرهنگ مردمان همان کشور است .

حالا اگر موسسات و بنگاه هایی باشند که برای عموم مردم ،

اطلاعات و سرگرمی  آموزشی ، علمی و فرهنگی را در قالب های گوناگون،

طراحی ، تولید و تکثیر کنند ؛ “صنایع فرهنگی” را شکل داده اند

با صنایع فرهنگی ، می توان مفهوم سازی کرد ، فرهنگ عمومی ساخت

ذائقه ها را تغییر داد ، نیاز ساخت و به دنبال آن فروخت !

بر اساس گزارش یونسکو ، طی دو دهه ی گذشته ، تجارت بین المللی کالاهای فرهنگی

۴ برابر شده است . تا سال ۱۹۹۰ ، ژاپن ، ایالات متحده ، آلمان و بریتانیا

بیش از ۵۰ درصد کل صادرات کالاهای فرهنگی جهان را در اختیار داشته اند

که چند سال بعد، چین هم با یک جهش ،خود را به رده سوم جهان رسانید

حوالی سال ۲۰۰۰ ، برای نخستین بار ، حجم صادرات فرهنگ در امریکا ،

از صنایع ماشین سازی ، کشاورزی ، دفاعی و فضایی امریکا ، بیشتر شد

کتاب ، مجله ، فیلم ، موسیقی ، عکس ، صنایع دستی ، دکوراسیون داخلی ،

نرم افزارها و بازی ها و … همه از اقلام صنایع فرهنگ هستند

سهم ما ؟!

فرستادن دیدگاه