راهنمای سفر بیشتر با پول کمتر

راهنمای سفر بیشتر با پول کمتر

آخرین باری که سفر رفتید کی بود ؟ موجودی کارت بانکی تان قبل رفتن به سفر چقدر بود و بعدش چقدر شد ؟ ارزشش را داشت؟ تجربه سفر برای خیلی از ما مشروط به داشتن پول زیاد است. اما اهالی گردشگری می توانند راهنمای سفر بیشتر با پول کمتر باشند. در مجله فرهنگی وبلایت از کم کردن خرج و مخارج سفر بخوانید.

آخرین باری که سفر رفتید کی بود ؟ موجودی کارت بانکی تان قبل رفتن به سفر چقدر بود و بعدش چقدر شد ؟ ارزشش را داشت؟ تجربه سفر برای خیلی از ما مشروط به داشتن پول زیاد است. اما اهالی گردشگری می توانند راهنمای سفر بیشتر با پول کمتر باشند. در مجله فرهنگی وبلایت از کم کردن خرج و مخارج سفر بخوانید.

سفر و تامین هزینه های آن

هزینه سفر

 

البته که این روزها سیر و سفر به پول گره خورده اما آدمهایی هم هستند که آخر هفته که می شود کوله بار سفر را می بندند و با خانواده و دوستان می زنند به جاده .

به چشم خیلی ها  این جور آدم ها یا دل خوش دارند یا جیب پر پول . اما واقعیت اش این است که از خودشان اگر بپرسیم سفربرایشان یک نیاز است. می روند تا حال بد شان را  در راه جا بگذارند و دست حال خوب را بگیرند و برگردند . عدد و رقم جیب شان هم  با اقامت در پلاژ ساحلی و هتل و ویلا جور درنمی آید . وضعیت مالی شان اندازه افراد معمول جامعه است. اما راه های سفر ارزان را بلدند و به کار می بندند. سفر کردن بدون نیاز به رزرو بلیط هواپیما و تور دور اروپا. تا جایی که بشود هر ماه یک سفر خوب داشت.

اما چه کار باید کرد تا با سفرهای ارزان بروید و  آلبوم خاطرات یا صفحه اینستاگرام شما هم بشود مثل خیلی از کسانی که با هزینه کم ، سفر را انتخاب کرده اند برای رنگ دادن به زندگی و داشتن حال خوب .

راه های کاهش هزینه سفر

راهنمای سفر

همه چیز از مقصد شروع می شود

اول از همه تعیین مقصد است. به جای اینکه مثل همه اولین مقصد شهرهای شمالی ایران باشد به اطراف جغرافیای محل سکونت خود نگاه کنید. اپلیکیشن های گردشگری کاربردی ای هستند که اماکن دیدنی و طبیعت بکر اطرافتان را نشان تان می دهند که مثلا با سه چهار ساعت رانندگی می توانید برسید.  در صورتی که رفتن به شمال به خصوص در ایام تعطیل که حجم زیادی از مسافر راه می افتند سمت اش ،  هم هزینه سوخت و استهلاک از ماشین تان می گیرد هم  زمان زیادی از خودتان. باور کنید طبیعت بکرتر از شهرهای شمالی معروف هم هست شبیه تصاویری که فقط در کارت پستال ها دیده اید  ؛ جاهایی که بکر و دست نخورده اند. کافی است یک چادر مسافرتی مناسب ببرید و البته قبلش اطلاعات آن  منطقه را گوگل کنید. آدمهای هستند که تجربیات سفرشان را با نام مقصدی که انتخاب کرده اید در فضای وب به اشتراک گذاشته اند. باور کنید  تجربه نوش جان کردن املت در دل طبیعت و سرکشیدن چای زغالی کم ندارد از پا خیساندن در خزری که به انواع آلاینده های زیست محیطی و فاضلات آغشته شده .

راهنمای سفر

زمان شناسی مهم است

درست است که وقتی حرف از فصل تابستان و ایام تعطیلات عید نوروز می شود اولین گزینه برای پرکردن اوقات فراغت سفر است اما این زمان ها دقیقا از شلوغ ترین روزها برای به جاده زندن است. درست وقتی است که قیمت ها هم به صورت تصاعدی بالا می رود و هزینه های سفر گران می شود. اگر از نظر کاری محدودیت ندارید بهترین زمان برای سفر به اماکن سیاحتی و زیارتی ماه اردیبهشت و خرداد است. حتی اگر کارمند باشید به چند روز مرخصی گرفتن می ارزد . زمانی است که هیجان سفرهای نوروزی خوابیده و روزهای گرم تابستان هم از راه نرسیده است. قیمت بلیط و اقامتگاه ها هم تخفیف می خورد.

اماکن دیدنی خلوت تر است.  شمایید و احتمالا چند گردشگربا فاصله در کنارتان تا یک دل سیر بچرخید و گردش کنید.

راهنمای جامع سفر بخوانید. سایت های گردشگری هم معمولا بسته به شرایط فصلی با پیشنهادهای جذاب برای سفر ارزان قیمت خودشان را به روز می کنند.

با دنیای سفرهای ارزان قیمت آشنا شوید و از سفر کردن لذت ببرید.

 

راهنمای سفر

اهل سفر را دنبال کنید

صفحات زیادی حداقل در همین اینتستاگرام هست که صاحبانشان گردشگر حرفه ای اند. اغلب هم با پول کم و محدود سفر می کنند حتی سفر کردن با جیب خالی را تمرین می کنند یا هزینه سفرهای خود را از خود سفر تامین می کنند. مثلا به باغدار یا کشاورز در چیدن و برداشت محصول کمک می کنند و به جایش جای خواب و هزینه خورد و خوراک شان در میاید یا حتی شب را مهمان همان روستایی می شوند. این تجربه ناب زندگی کردن در دل فرهنگ ها و موقعیت های متفاوت است که « بسیار سفر باید تا پخته شود خامی را » معنا می کند وگرنه سفرهای خارجی و اقامت در هتل های چند ستاره لوکس و خرید سوغاتی برند ، بیشتر از آنکه آورده داشته باشد برایمان ،چیزی از جیب مان کم می کند.

راهنمای سفر

حداقل اش این است که آشنایی با دنیای این آدمها ، الگوی فکری نادرستی که در ذهن خیلی از ما شکل گرفته را می شکند. اینکه سفر کردن حتی به شاخ افریقا نه حقوق نجومی می خواهد نه دل خوش . چه برسد به سفر به همین دور و اطراف که چشممان را رویش بسته ایم.  سفر کردن مهارت و هنر است که می توان یاد گرفت و توسعه اش داد.

۱ دیدگاه + فرستادن دیدگاه

فرستادن دیدگاه