کتاب اینترنت شبیه چاله است : کودکان و امنیت در اینترنت

کتاب اینترنت شبیه چاله است : کودکان و امنیت در اینترنت

کتاب اینترنت شبیه چاله است نوشته شونا آینز است. شونا آینز، نویسنده این کتاب ها، متخصص روان شناسی بالینی و جنایی است و سال ها است در زمینه کمک به کودکانی که در شرایط دشوار قرار دارند مشغول به کار است. در کتابخانه مجله وبلایت کتاب خوب ورق بزنید.

کتاب اینترنت شبیه چاله است نوشته شونا آینز است. شونا آینز، نویسنده این کتاب ها، متخصص روان شناسی بالینی و جنایی است و سال ها است در زمینه کمک به کودکانی که در شرایط دشوار قرار دارند مشغول به کار است. در کتابخانه مجله فرهنگی وبلایت کتاب خوب ورق بزنید.

اینترنت

اینترنت شبیه چاله است

خلاصه حرف شونا آینز در کتاب به بچه ها و بزرگترهایشان این است:

اینترنت جای باحال و شگفت انگیزی است و کلی چیز یادمان می دهد. اما همین اینترنت، بعضی وقت ها شبیه یک چاله ی گنده می شود.بعضی چاله ها از بیرون کم عمق به نظر می رسند اما در واقع خیلی گودتر از این حرف ها هستند. باید مطمئن شویم که بازی کردن توی چاله اینترنت، خطری برایمان ندارد.

نویسنده کتاب اینترنت شبیه چاله است با زبانی ساده و روان، مطالب مفید و آموزنده ای درباره اینترنت و قوانین مربوط به آن نوشته تا کودکان را با مزایا ، معایب و خطرات شبکه جهانی اینترنتی آشنا کند.

اینترنت و کودکان

ترجمه کتاب اینترنت شبیه چاله است را  احمد تصویری به عهده داشته  و انتشارات مهرسا آن را منتشر کرده است.

کتاب اینترنت و کودکان، مناسب ۵ تا ۹ سال یا همان گروه سنی ب است.

بخشی از کتاب اینترنت شبیه چاله است

اینترنت چیز باحال و شگفت انگیزی است. اینترنت کمک مان می کند از راه خیلی خیلی دور با دوستان و اعضای خانواده صحبت کنیم. با اینترنت می توانیم از چیزهای جورواجور سر در بیاوریم و آنها را به دیگران هم نشان بدهیم.
برای کار کردن با اینترنت روش های مختلفی وجود دارد؛ از کامپیوتر گرفته تا موبایل و تبلت.
اینترنت مثل یک زمین بازی، خیلی با حال است و کلی چیز یادمان می دهد. می توانیم حالا حالاها پایش بنشنیم،
بدون اینکه یک ذره هم حوصله مان سر برود. با اینترنت می شود حسابی تفریح کرد. درست مثل اینترنت، چاله ها هم حسابی سرمان را گرم می کند. بازی با ملاقه و سوپ خیالی یا شلپ شلپ آب بازی در یک روز بارانی.

غرق شدن در اینترنت ممکن است حسابی مارا توی دردسر بیندازد. اینترنت همه ی کارهارا به راحتی یک کلیک، ساده می کند؛ اما گاهی جبران کردن اشتباه، کار خیلی سختی می شود. گاهی با چند کلیک اشتباه، با تصویرهای ناجوری سروکار پیدا می کنیم یا با کسانی که اجازه نداریم هم صحبت می شویم.

اینترنت شبیه یک چاله

مشخصات کامل این کتاب 

ناشر : مهرسا

نویسنده : شونا آینز

مترجم : احمد تصویری

سال نشر : ۱۳۹۶

تعداد صفحات : ۳۲

اینترنت

درباره نویسنده کتاب اینترنت شبیه چاله است

شونا آینس، پژوهشگر استرالیایی در گرایش های روانشناسی کودک، روانشناس بالینی و پزشکی قانونی تحصیل کرده.
شونا به دلیل حمایت از کودکان، جوانان و مراقبان آنها، و همکاری با سازمان های حمایتی و حفاظتی برای رسیدگی به رفتارهای چالش برانگیز در موقعیت های پیچیده و جنایی شناخته می شود.
او با آسیب ها و جرائم مختلف سر و کار داشته و بر آسیب هایی که اینترنت می تواند برای جوانان و به خصوص کودکان بگذارد مطالعات داشته. ما حاصل پژوهش های او مقالات و کتاب هایی است که سعی می کند مخاطبان در سراسر دنیا را نسبت به این پدیده سالهای اخیر اگاه کند. کتاب های او به زبان های مختلف مجارستانی، چینی، فرانسوی و فارسی ترجمه شده.

نظرات خوانندگان کتاب اینترنت شبیه چاله است

این کتاب به دلیل روان و ساده بودن هم قابل استفاده برای بچه هاست و هم بزرگتر ها. در ادامه تعدادی از نظرات خوانندگان اش را در کتابخوان ها با هم می خوانیم:

  • من دبیر هستم. مطالعه این کتاب رو به همه اولیا پیشنهاد می کنم
  • من این کتاب رو مطالعه کردم، پایه دوم دبستان هستم و این کتاب را به همه پیشنهاد می کنم
  • کتاب خوبیه
  • قشنگ بود
  • فوق العاده بود
  • چه جذاب ئ ساده و روان و کارگشا
  • این کتاب بسیار آموزنده و مفید است و برای بچه هایی که زیاد اینترنت استفاده می کنند خوبه
  • خوب بود، خطرات اینترنت رو به خوبی توضیح داده بود

خرید کتاب اینترنت شبیه چاله است: کودکان و امنیت در اینترنت

کتاب اینترنت شبیه چاله است به دو صورت نسخه چاپی و دیجیتال منتشر شده است. برای خرید نسخه چاپی می توانید به فروشگاه نشر مهرسا و یا سایت آن سر بزنید. اما برای خواندن نسخه دیجیتال، کتابخوان فیدیبو این کتاب را عرضه کرده است.
از اینجا می توانید خرید کنید.