کتاب فرشته های خیاط؛خرده روایت هایی از کودکی یک شهید

کتاب فرشته های خیاط؛خرده روایت هایی از کودکی یک شهید

کتاب فرشته های خیاط ؛روایت هایی از کودکی یک شهید است و در گروه کتاب های رمان کودک نوشته شده.«فرشته‌های خیاط» اثر فاطمه فروتن اصفهانی است که انتشارات رایحه هنر پارس آن را منتشر کرده.این کتاب که بر اساس دوران کودکی شهید علی‌رضا هاشم‌نژاد نگاشته شده با زبانی کودکانه و روان اتفاقاتی که کودکان با آنها روبرو هستند را روایت کرده است. در مجله فرهنگی وبلایت از این شهید و روزه های کله گنجشکی بخوانید.

کتاب فرشته های خیاط ؛روایت هایی از کودکی یک شهید است و در گروه کتاب های رمان کودک نوشته شده.«فرشته‌های خیاط» اثر فاطمه فروتن اصفهانی است که انتشارات رایحه هنر پارس آن را منتشر کرده. این کتاب که بر اساس دوران کودکی شهید علی‌رضا هاشم‌نژاد نگاشته شده با زبانی کودکانه و روان اتفاقاتی که کودکان با آنها روبرو هستند را روایت کرده است. در مجله فرهنگی وبلایت از این شهید و روزه های کله گنجشکی بخوانید. کتاب خوب ورق بزنید.

این اثر برای گروه سنی کودکان نوشته شده و علیرضا سهرابی آن راتصویرگری کرده و سیدمحمدعلی بلادی نیز طراحی جلد و صفحه‌آرایی آن را انجام داده و در کل اثری قابل قبول برای این گروه سین خلق شده است.

 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«روزه من قد کله گنجشک است و روزه عمه جواهر اندازه کله قمری‌ها.

دلم نمی‌خواهد روزه‌ام کوچولو باشد.

دلم می‌خواهد مثل روزه عمه بزرگ باشد.

عمه می‌گوید روزه‌های کله گنجشکی را فرشته‌های خیاط به هم می‌دوزند و می‌شود روزه بزرگ…»

مادر شهید

علیرضا هنوز به سن تکلیف نرسیده اما با مسئله روزه آشنا می شود. خانواده اش او را با این نوع روزه آشنا می کنند عمه جواهر بیشترین تاثیر را روی او می گذارد:

دلم نمی خواهد روزه ام کوچولو باشد. دلم می خواهد مثل روزه عمه بزرگ باشد. عمه می گوید روزه های کله گنجشکی را فرشته های خیاط به هم می دوزند و می شود روزه بزرگ. اگر روزه کله گنجشکی نباشد فرشته های بیچاره از کار بیکار می شوند…

پدر و مادر شهید علیرضا هاشم نژاد

در بخش دیگر کتاب فرشته های خیاط آمده :

باید خیلی روزه کله گنجشکی برای فرشته های خیاط جمع کنم. نمی خواهم فرشته ها بیکار شوند.

مروری بر کتاب فرشته های خیاط به اینجا سربزنید.

نویسنده کتاب فرشته های خیاط

 

رمان «فرشته‌های خیاط» در شمارگان ۵هزار نسخه با قیمت ۳ هزار تومان در ۵۵ صفحه روانه بازار کتاب شده است.

عکس کودکی شهید علیرضا هاشمی نژاد از آلبوم عکس نوید شاهد فارس بازنشر شده است.