دید اقتصادی را بخوانید تا سرتان کلاه نرود

دید اقتصادی را بخوانید تا سرتان کلاه نرود

کتاب اقتصاد برای همه یا اقتصاد به زبان ساده در بازار کتاب کم نیست اما کتاب دید اقتصادی : داستانی جذاب برای آموختن اقتصاد است که استقبال مخاطب مواجه شده. اگر به دنبال رونق کسب و کار خود هستید و می خواهید اقتصاد را خوب بفهمید و در بحث های اقتصادی روز هم کم نیاورید و در معاملات کلاه سرتان نرود پیشنهاد مجله فرهنگی وبلایت است که حتما این کتاب را بخوانید.

کتاب دید اقتصادی یکی از کتاب های پرفروش و خوب در حوزه اقتصاد است که در بخش کسب و کار کتابخانه مجله فرهنگی وبلایت آن را با مخاطبان فرهیخته مان به اشتراک گذاشته ایم. دید اقتصادی داستانی جذاب برای آموختن اقتصاد است. با هم  چند دقیقه ای همراهش شویم و درباره اش بخوانیم.

کتاب دید اقتصادی

 شما دید اقتصادی دارید؟

در روز چند بار کلمه گرانی، تورم ، تولید ، پول ، بدهی و … می شنوید؟
احتمالا زیاد !!

حالا اگر فرزند کوچک تان بپرسد تورم یعنی چه ؟ و بخواهید در چه جمله وخلاصه بگویید تا بنده خدایی شیر فهم شود چه می گویید؟

 

شاید تعریفی کوتاه و کلی که ممکن است اشتباه هم باشد بگذارید کف دستش. اما حقیقت این است که معنی دقیق و درست این کلمات در حوزه علم اقتصاد است.خب ما هم که طبیعتا کارشناس اقتصادی نیستیم. اقتصاد زبان خودش را دارد.

اقتصاددان ها اهل حساب و کتاب اند. با زبان خودشان تحلیل می کنند و حرف می زنند. به خاطر همین است که زمان انتخابات ریاست جمهوری و مجلس که می شود هر نامزد انتخاباتی در تبلیغاتش از تولید و تورم و … حرف می زند و وعده می دهد. بعد هم که آب ها از آسیاب افتاد و سبد رای اش را پر کرد، می رود دنبال کار خودش.

حالا اگر مفاهیم اقتصادی را بلد باشیم و کسی وعده انتخاباتی بدهد که در ظاهر خیلی هم جذاب است اما اساسا با دو دو تا چهار تای اقتصاد نمی خواند، سریع مچ اش را می گیریم که اشتباه نکن! کلاه سر ما نمی رود.

 

آموزش اقتصاد

از همه مهم تر اینکه فقط بحث اقتصاد سیاسی نیست. اقتصاد بخشی از رفتار اجتماعی و رکنی از ستون های زندگی ماست. مهم ترین اش همین بحث شیرین پول است و درآمد و سرمایه گذاری.

بحث خواندن دخل است با خرج. پس هرجور فکر کنید برای موفقیت در زندگی نیاز داریم به سواد اقتصادی. سواد اقتصادی چیست؟

همین آشنایی با الفبای اقتصاد و مفاهیم اش که در ایران خیلی وضعیت جالبی ندارد. اقتصاد درد اول جامعه ماست اما سواد اقتصادی پایین است. خیلی از مردم، کم سواد اقتصادی اند و نمی دانند پولی که دست شان آمده چطور خرج کنند یا سرمایه گذاری کنند.

کتاب دید اقتصادی

قاعدتا کسی هم نیست که بیاید و به شما خانم دکتر یا آقا مهندس اقتصاد درس بدهد. شمایی که سواد دارید اما نوع اقتصادی اش را نه !

 

خودمان باید به فکر باشیم و با مطالعه سطحش را بالا ببریم.

 

این مسئله فقط مشکل کشور ایران نیست. در همه جای دنیا با اصطلاحات اقتصادی و آمار بازی می کنند
و پشت پیچیدگی ظاهری و نچسب بودن این علم در فرهنگ عمومی مردم پنهان می شود. نفع و سود خودشان را می برند.

نویسنده کتاب دید اقتصادی

برای حل شدن این مشکل دو برادر اقتصاددان با نام های پیتر دی شف  و اندرو جی شف براساس داستانی که پدرشان از صید کردن ماهی تعریف کرده
برای آموزش اقتصاد به زبان ساده فکری کرده اند  و کتابی نوشته اند به اسم دید اقتصادی.

 

 

سهند حمزه ئی مترجم جوان ایرانی هم کتاب را به فارسی ترجمه کرده، برای هموطنانش انتشارات آریانا قلم ناشر کتاب های مدیریت و کسب کار هم دیده کتاب خوبی است
و جایش در قفسه کتاب های اقتصادی بین آن همه کتاب قلمبه و سلمبه خالی است. منتشرش کرده.

سهند حمزه یی مترجم

طرح جلد کتاب هم جالب و بانمک است. پراز ایموجی یا به قول خودمان شکلک در حالات و احساسات مختلف، که یکی از شکلک ها چشمهایش طرح دلار است.

در کتاب دید اقتصادی، مفاهیم دشوار و سخت اقتصاد به زبانی داستانی و جذاب بیان شده.

داستان کتاب، وقایع کلیدی اقتصادی آمریکا را تعریف می کند و نیش و کنایه‌هایی به سیاست‌مدارها و اقتصاددان‌های جریان اصلی امریکایی حواله می‌ دهد. در بین داستان هم خیلی از نکات و مفاهیم اقتصادی را شرح و توضیح می دهد که جنبه آموزش پیدا می کند.

خلاصه اینکه از خواندن این کتاب حوصله تان سرنمی رود.

یاد گرفتن اقتصاد به شکل دانشگاهی اش بماند برای اقتصاددان ها اما دانستن مفاهیم اولیه اقتصاد برای تک تک ما لازم است تا هم در زندگی شخصی و هم اجتماعی گلیم مان را از آب بیرون بکشیم. دید اقتصادی داشته باشیم تا کلاه سرمان نرود.

 

اقتصاد زبان مخصوص به خودش را دارد. کمی پیچیده است و در قسمت هایی با ریاضیات و معادلات گره می خورد.

اما دید اقتصادی کتابی مصوّر است که با نقاشی و طرح های گرافیکی مفاهیم اقتصادی را در قالب دستان روایت می کند.

ناشر با شمای خواننده چه  حرفی دارد؟

کتاب درباره آموزش اقتصاد

ناشر کتاب دید اقتصادی در ابتدای کتاب با خوانندگانش حرف دارد. از ایده این کتاب می گوید و اینکه چرا و چه شد که روی «دید اقتصادی» سرمایه گذاری کرده و چاپ و انتشارش در فهرست کتاب های سال انتشارات آریانا قلم قرار گرفته. چند خط از سخن ناشر را با هم بخوانیم:

« کتاب “روایت چگونگی رشد و افول اقتصاد” که ما آن را “دید اقتصادی” نامیده ایم، کتابی است که پس از انتشار به سرعت توجه مخاطبان را در سراسر جهان به خود جلب کرد و این اتفاق در زمینه کتاب های اقتصادی کم سابقه است. چرا کتابی در حوزه اقتصاد تا این حد پرمخاطب شده؟

پاسخ این پرسش را هم باید از منظر علاقه فراگیر مخاطبان به درک قواعد اقتصاد دید و هم در خود اثر. این کتاب مفاهیم دشوار اقتصاد را به زبانی داستانی و جذاب بیان کرده است.بررسی های ما در آریانا قلم نشان می دهد مخاطبان ایرانی نیز علاقه روزافزونی به فهم و درک مفاهیم اقتصادی نشان می دهند…»

 

مشخصات کلی کتاب

زبان کتاب : فارسی

شابک ۹۷۸-۶۰۰-۷۶۷۷-۰۸-۷

سال نشر ۱۳۹۴

تاریخ اولین چاپ ۱۳۹۴

شمارگان ۳۰۰۰

نوع جلد نرم

قطع رقعی

تعداد صفحات ۲۶۳

ناشر آریانا قلم

نویسنده پیتر دی شیف | اندرو جی شیف

مترجم سهند حمزه ئی

وزن ۳۰۷

خرید کتاب دید اقتصادی : داستانی جذاب برای آموختن اقتصاد

برای خرید کتاب دید اقتصاد به صورت نسخه چاپی به فروشگاه شهرکتاب آنلاین وارد شوید.

برای دانلود کتاب دید اقتصادی با تخفیف ۳۰ درصد از کتابخوان طاقچه اقدام کنید.