مدیریت بودجه خانواده و نکات کاربردی آن

مدیریت بودجه خانواده و نکات کاربردی آن

مدیریت بودجه خانواده و نحوه صحیح بهینه کردن آن از دغدغه های هر خانواده ای است. به عبارتی دیگر همان حساب دخل و خرج را داشتن برای اینکه بتوانیم مدیریت خوبی روی درآمدمان داشته باشیم بهتر است چند نکته را رعایت کنیم البته این نکات بیشتر برای اون دسته از افرادی است که در سازمانی مشغول به کارند و حقوق ثابت ماهیانه دارند معمولا قسمت اعظمی از در آمد ما صرف امور روز مره مثل اجاره خانه ، قسط ها ، خورد و خوراک و پوشاک می شود

مدیریت بودجه خانواده و نحوه صحیح بهینه کردن آن از دغدغه های هر خانواده ای است. به عبارتی دیگر همان حساب دخل و خرج را داشتن برای اینکه بتوانیم مدیریت خوبی روی درآمدمان داشته باشیم بهتر است چند نکته را رعایت کنیم البته این نکات بیشتر برای اون دسته از افرادی است که در سازمانی مشغول به کارند و حقوق ثابت ماهیانه دارند معمولا قسمت اعظمی از در آمد ما صرف امور روز مره مثل اجاره خانه ، قسط ها ، خورد و خوراک و پوشاک می شود.

مدیریت بودجه خانواده

از دغدغه های هر خانواده ای نحوه  صحیح مدیریت بودجه اش است
یا به عبارتی دیگر همان حساب دخل و خرج را داشتن
برای اینکه بتوانیم مدیریت خوبی روی درآمدمان داشته باشیم بهتر است چند نکته را رعایت کنیم
البته این نکات بیشتر برای اون دسته از افرادی است که در سازمانی مشغول به کارند و حقوق ثابت ماهیانه دارند
معمولا قسمت اعظمی از در آمد ما صرف امور روز مره مثل اجاره خانه ، قسط ها ، خورد و خوراک و پوشاک می شود ، بر اساس میزان درآمد افراد این عدد بین ۷۰ تا ۸۰ درصد درآمد می شود.

مدیریت بودجه خانواده
بهتر است درصدی از درآمدمان را برای پس انداز کردن کنار بگذاریم ؛ این میزان می تواند بین ۵ تا ۱۰ درصد درآمد ماهیانه باشد . این مبلغ را می توانید در بانک یا بیمه ها برای آینده خودتان یا فرزندانتان سرمایه گذاری کنید.
حدود ۵ تا ۱۰ درصد دیگه از درآمدتان را صرف آموزش و یادگیری خانواده تان کنید ، روی مهارت های عمومی و تخصصی خودتان و اعضای خانواده سرمایه گذاری کنید ، این درصد را می توانید صرف خریدن کتاب یا شرکت در دوره های آموزشی کنید.

باتوجه به درصدهایی که گفتیم حدود ۵ تا ۱۰ درصد دیگر از مبلغ درآمد ماهیانه شما باقی می ماند ؛ این مبلغ را می توانید در دوزمینه هزینه کنید ، مقداری از آن را به نیازمندان پرداخت کنید و مابقی را برای تفریحتان بگذارید. مثلاً هر ماه یک شب را بیرون شام بخورید یا هر چند ماه یکبار به مسافرتی چند روزه بروید .

مدیریت بودجه
ممکن است برخی بگویند ما در مخارج یومیه خودمان مانده ایم ، از پس آن ها بر بیاییم ، بقیه پیش کش.!
درست است؛ ما هم مثل شما در همین جامعه زندگی می کنیم و تحت فشار های اقتصادی هستیم ، اما باید از جایی شروع کرد
شما اگر ماهی ۱۰ هزار تومان هم پس انداز کنید ، بعد از گذشت مدتی مبلغ قابل توجهی می شود که می تواند گرهی از کار شما را باز کند…
به هر حال موارد بالا پیشنهادهای ما بود که بصورت کلی مطرح شد ، شما می توانید مطابق در آمد و نیاز های خودتان این موارد را شخصی سازی و استفاده کنید و به فکر رشد و پیشرفت خانواده تان باشید.

پ ن : این مطلب را در بخش صوت با صدای مهندس مجتبی شیخ علی بشنوید.
 

فرستادن دیدگاه