چگونه به کالای ایرانی اعتماد کنیم؟

چگونه به کالای ایرانی اعتماد کنیم؟

نکاتی در خرید کالای ایرانی هست که اگر دقت کنیم کالاهایی را پیدا می کنید که آرام و بی صدا پیشرفت کرده اند و حالا می توانند رقیب کالای مشابه خارجی شان شوند.حمایت از کالای ایرانی به معنی استقبال از خرید هر کالای بی کیفیت و بنجلی نیست اما نخریدن کالای ایرانی به بهانه بی کیفیت بودن یا کیفیت برتر محصولات خارجی تنها یک بهانه است.

استفاده و حمایت از کالای ایرانی برای بعضی از ما مصرف کنندگان ایرانی با تجربه و حس بد همراه بوده است.مثلا پول پرداخت کرده ایم اما کیفیت کالا اصلا خوب نبوده .خرید کالای ایرانی به مرور در ذهن ما هویت خود را از دست داده است.با خود گفته ایم چرا پول بی زبان را به جیب یک سری تولید کننده کالای بی کیفیت بریزیم. در ذهن بعضی ها حتی تولید کننده کالای ایرانی مساوی است با یک کلاهبردار که فقط به سود و منفعت شخصی اش فکر می کند. برای اینکه روش های انتخاب یک کالای خوب ایرانی را با هم مرور کنیم این مطلب را در مجله فرهنگی وبلایت مطالعه کنید.

چرخ صنعت

تقابل کالای ایرانی و غیر ایرانی

همه ما تقریبا تجربه پناه بردن به کالای ارزان قیمت چینی را داریم، کالاهایی که نه ضمانت پس از فروش دارد نه اصلا دست مان به تولید کننده اش می رسد .فقط می دانیم از یک جایی در سواحل بندری چین ترانزیت شده و رسیده دست ما.تولید کننده ایرانی هم مدام در فکر بوده تا در جایی که باید مهمترین بازار فروشش باشد، دست و پا بزند تا سهم بازار را از خاک خودش پس بگیرد.  کالای ایرانی هرکجا پا گذاشته و رسیده، رفته روی دم کالای مشابه خارجی اش.

درست است که بیشتر بسته بندی  کالاهای خارجی شیک است و روی طراحی گرافیک بسته بندی کالاهای خارجی بیشتر کار شده اما بسیاری از تولید‌کننده‌های داخلی هم کالاهای بسیار با کیفیتی تولید می‌کنند.

بیلبورد حمایت از تولید ملی

نکاتب که در خرید کالای ایرانی باید مد نظر قرار دهیم

نکاتی در خرید کالای ایرانی هست که اگر دقت کنیم کالاهایی را پیدا می کنید که آرام و بی صدا پیشرفت کرده اند و حالا می توانند رقیب کالای مشابه خارجی شان شوند.حمایت از کالای ایرانی به معنی استقبال از خرید هر کالای بی کیفیت و بنجلی نیست اما نخریدن کالای ایرانی به بهانه بی کیفیت بودن یا کیفیت برتر محصولات خارجی تنها یک بهانه است.

فقط باید توقع مان را از محصولات داخلی بالا ببریم و با چشم بازتر خرید کنیم، یعنی از محصول با کیفیت ایرانی خرید کنیم تا تولید کننده آن محصول هم تشویق شود و امیدوار شود به کار، پول سرمایه گذاری اش هم برگردد به چرخه تولید برای حفظ کیفیت و تولید بیشتر.

به خودمان احترام بگذاریم و برای انتخاب هایمان ارزش قائل شویم! هیچ بد نیست فرهنگ درست مصرف کردن به فرهنگ بهینه مصرف کردن اضافه شود و  به جای اینکه سخنرانی کنیم ،  انشای حمایت از کالای ایرانی بنویسیم یا مقاله و تحقیق حمایت از کالای ایرانی بنویسیم که چگونه از کالای ایرانی حمایت کنیم.

می شود راهنمای  انتخاب محصولات با کیفیت ایرانی را خواند و بعد انتخاب محصول کرد.دقت کردن در موارد زیر کمک می کند  بعد از سفارش کالا، حس خوب رضایت خرید داشته باشید.

حمایت از کالای ایارنی

احترام به خود، مخاطب و طبیعت


هر شرکت و مجموعه تولیدی رفتار مختص به خودش را دارد. آنهایی که برای خرید محصول انتخاب کنید که برایتان احترام قائل اند . با کارکنان شان انسانی برخورد می کنند و به فکر طبیعت و محیط زیست هم هستند و در یک کلام ، آسیب نمی زنند و به اصطلاح  سبز اند. محصولی بخرید که ویژگی‌های یک بسته‌بندی خوب را داشته باشد.

بسته بندی اصل مهم در بازار فروش است.کارشناسان بسته بندی و بازاریابی و فروش می گویند بسته‌بندی خوب ، نیمی از فروش خود را از قبل کرده است. پس وقتی محصول با بسته بندی غیراستاندارد و نامناسب را می خرید این شما هستید که معیارهای کیفی را ناخودآگاه و ناخواسته پایین می برید. درست است که معمولا بسته بندی کالای خارجی شیک تر است و روی طراحی گرافیک بسته بندی کالاهای خارجی بیشتر کار شده اما دلیل نمی شود چشممان را روی کالای وطنی ببندید. مراقب باشید ! نبض فروش در دست انتخاب های شماست.

حمایت از کالای ایرانی

برندهایی که واحد تحقیق و توسعه دارند

برای خرید کالای ایرانی از نام های تجاری ای خرید کنیم که در روند کار خود برای هرروز بهتر شدن، انگیزه و اشتیاق دارند. این جور واحدهای تولیدی و صنعتی معمولا واحدهای تحقیق و توسعه دارند تا جدیدترین مقالات مرتبط با زمینه فعالیت خود را جستجو کند و ایده های به روز شده خود را عملیاتی کنند.

شرکت ها و کارخانه جات بی توجه به نیاز مشتری که صدای مشتری را نمی شنود و به فکر برطرف کردن مشکلات محصول خود نیست یا نیازهای جدید  بازار مصرف را نمی بیند انتخاب درستی برای کالای با کیفیت نیست. پول تان را جایی خرج کنید که ویژگی های تیم باانگیزه را دارد نه مدیر و کارمندانی که کار می کنند از سر عادت.

حمایت از کالای ایرانی

محصولاتی که ثبات و پایداری در کیفیت داشته اند


خرید کالای ایرانی خوب است به شرط اینکه ثبات و پایداری در کیفیت داشته باشد.  محصولاتی که با حفظ کیفیت در فروش و ارائه خدمات پس از فروش تلاش می کنند به نوعی در ذهن مخاطب برند می شود و صاحب هویت می شوند. با پرس و جو از اطرافیان یا دوستانی که محصول مورد نظرتان را استفاده کرده اند به دید بهتر و انتخاب درست تر می توانید برسید.

 

آگهی های تبلیغاتی لزوماً حقیقت ندارند

گول آگهی های تلویزیونی پر زرق و برق و تیزرهای تبلیغاتی یک محصول خاص را نخورید. گاه صرف پول هنگفت می تواند نام یک محصول را بر سر زبان بی اندازد اما این همه ماجرا نیست. بیشتر جلوی چشم بودن و تکرار شدن دلیل بر بهترین بودن و ممتاز و با کیفیت بودن نیست. محصولات بدون تبلیغی هم هستند که بی سر و صدا کارشان را می کند.

پوستر اقتصاد ایران

مقایسه قیمت را فراموش نکنید

مقایسه قیمت داشته باشید . محصولاتی را انتخاب کنید که نسبت به خدمات یا استفاده ای که در اختیارتان می گذارد بی ارزد. البته که کالاهای با کیفیت ایرانی نسبت به مشابه خارجی آن  قیمت مناسب و معقول تر دارد.

 

نگران تولید کننده های ضعیف نباشید

نگران تولید کننده ها نباشید انتخاب دقیق شما از بین رقبای داخلی یک محصول باعث می شود مجموعه های تولیدی ضعیف تر هم به فکر بیفتند تا از دور رقابت حذف نشوند؛ یادمان باشد وقتی کالای خارجی ای می خریم که مشابه داخلی با کیفیت دارد حتی آن تولیدکننده محصول با کیفیت را هم ناامید می کنیم. با این روش نمیتوان انتظار خرید کالای ایرانی خوب داشت!

شک نکنید که بخشی از جامعه به حلقه مصرف کنندگان با فرهنگ بالای مصرف وارد نمی شوند و مشتری همان کالاهای تولیدی با حداقل کیفیت خواهند بود . شاید هم تولیدکنندگان کالای بی کیفیت همان چند خط تولیدشان را مثل چینی ها قالب کنند به ممالک دور و نزدیک و البته که به عنوان یک ایرانی آرزویمان تحقق راه دوم نیست.که همه ایرانی ها لایق خرید کالای ایرانی خوبند.

فرستادن دیدگاه