عمر خیرت آهنگساز و پیانیست مصری و قطعه اشتیاق

عمر خیرت آهنگساز و پیانیست مصری و قطعه اشتیاق

عمر خیرت عمر خیرت بخصوص با موسیقی فیلم هایش شهرت جهانی یافته است. آهنگهایی که خیرت برای فیلم ها و سریالهای تلوزیونی مصر ساخت، اّهنگسازی تلوزیونی رو وارد عصر جدیدی در بین کشورهای عرب کرد. خیرت آهنگساز و رهبر کنسرواتور مصر هم هست زندگینامه عمر خیرت ( Omar khayrat)  آهنگساز ، پیانیستت و بناینگذار ارکستر مصری […]

عمر خیرت

عمر خیرت بخصوص با موسیقی فیلم هایش شهرت جهانی یافته است. آهنگهایی که خیرت برای فیلم ها و سریالهای تلوزیونی مصر ساخت، اّهنگسازی تلوزیونی رو وارد عصر جدیدی در بین کشورهای عرب کرد. خیرت آهنگساز و رهبر کنسرواتور مصر هم هست

زندگینامه

عمر خیرت ( Omar khayrat)  آهنگساز ، پیانیستت و بناینگذار ارکستر مصری است .
او  در سال ۱۹۴۷ در مصر متولد شد . تحت تاثیر عمویش ابوبکر خیرت که از بزرگترین آهنگسازان مصر و موسس کنسرواتور مصر است به موسیقی روی آورد  و در سن ۱۲ سالگی به عنوان پیانیست به کنسرواتوار قاهره پیوست و چند سال بعد برای تکمیل تحصیلات خود به انگلیس رفت و همین امر سبب شده که امروزه موسیقی وی به عنوان پلی بین موسیقی عربی و غربی شناخته شود .

عمر خیرت

فیلم شناسی

وی تا کنون برای بیش از ۵۰ فیلم آهنگسازی کرده و که در مجموع برایش بیش از ۲۰ جایزه معتبر همچون شوالیه طلایی و اسکار خاورمیانه را به ارمغان آورد . او همچنین در رویدادهای بین المللی بسیاری حضور یافته که از بارزترین آن ها می توان به جشن ملی عمان در سال ۱۹۹۳ ، مراسم افتتاحیه کتابخانه اسکندریه ۱۹۹۶ و ۳ بار حضور در جشن تمدن ها در اسپانیا اشاره کرد .

موسیقی فیلم

عمر خیرت بخصوص با موسیقی فیلم هایش شهرت جهانی یافته است. آهنگهایی که خیرت برای فیلم ها و سریالهای تلوزیونی مصر ساخت، اّهنگسازی تلوزیونی رو وارد عصر جدیدی در بین کشورهای عرب کرد. خیرت آهنگساز و رهبر کنسرواتور مصر هم هست و یکی از ویژگی های آهنگش ارتباط خوب و کامل با شنونده عادی و غیر موسیقایی در عین سنگین و هنرمندانه بودن آهنگهاش هست.

 

آلبوم فاطمه عمر خیرت

آلبوم فاطمه، شاهکار خیرت

او آلبوم “فاطمه” را سال ۱۹۸۴ برای فیلم “شبی که فاطمه دستگیر شد” ساخت و شاید مشهورترین اثرش و الهام بخش ترین موسیقی ارکسترال جهان عرب باشد.

آهنگ های عمر خیرت گاها در برنامه های تلوزیونی ایران هم پخش و استفاده میشه.بسیاری از  آلبوم های عمر خیرت مربوط به سریال ها و فیلم های سینمایی مصر با موضوعات عاطفی و گاها دینی و اجتماعی هستند.